Naambekendheid

Er zijn onnoemelijk veel manieren om je naambekendheid naar voor te brengen.

Hieronder kan je de belangrijkste terugvinden.

  1. weggevertjes: het kost je wat maar als de klant een weggevertje van je zaak op zak heeft ga je onbewust klanten lokken. de naam blijft hangen bij je bestaande klanten en door dit voorwerp kan je nieuwe klanten verkrijgen als ze de weggevertjes vaak zien bij andere mensen. kies een voorwerp dat je doelgroep aanspreekt bv. borsteltje, make-up spiegeltje,..

2. gratis monsters: Je werkt met een firma samen voor shampoos, conditioners, afwerkingsproducten... Zorg voor kleine staaltjes die je kan meegeven met je klanten. Je klant is tevreden dat ze iets krijgt en dit bemoedigt ook de verkoop van je producten. Klanten proberen uit, zijn er tevreden van, komen bij jou om de producten aan te kopen en te gebruiken. 

3. Klantenspaarkaart

Werk met een klantenspaarkaart. Bijvoorbeeld bij de 5de behandeling 10% korting, gratis brushing bij de 10de knipbeurt. 

4.· Gratis reclame

Adverteren in de gedrukte media is duur. Het voordeel is dat u maximaal controle hebt over de inhoud. Je kan ook proberen gratis publiciteit te krijgen. Dan moet je wel iets nieuws te melden hebben dat interessant is voor de lezers. Dus stuur naar de kranten een steengoed persbericht, met nieuwswaarde.  

5. Mond-aan-mondreclame 

Het oudste, bekendste en meest efficiënte reclamemiddel ooit. Sedert de oudheid spreken mensen met elkaar en delen ze ervaringen. Dit delen van ervaringen is de mond-tot-mondreclame. Je kent dit wel. Je hebt ergens iets beleefd of gezien en je vertelt dit aan je collega, partner, vriend of dergelijke. Reclame is nu een feit. Het grote voordeel van de mond-tot-mondreclame is de diepgang die het biedt. Als je vriend, collega of bekende je iets vertelt, dan ben je geneigd dit te geloven en zelf geneigd op zoektocht te gaan om het vertelde zelf te ervaren. Deze geloofwaardigheid die je stimuleert om het vertelde zelf te gaan ervaren, is een krachtig wapen in de reclame wat bij andere reclamemiddelen wel eens ontbreekt. Dit verklaart dan ook waarom dit reclamemiddel fel begeerd wordt. Maar een succesvolle mond-tot-mondreclame creëren is niet zo eenvoudig en vereist extra inspanningen. 

6. · Organiseer een workshop

Veel verenigingen en clubs zijn op zoek naar een leuk avondje uit. Als je een workshop kunt organiseren om zelf hun haar eenvoudig te brushen, te krullen of op te steken, biedt dit een heel eenvoudige kennismaking met een toegankelijk onderwerp. 

7. Neem plaats in een jury of organiseer een wedstrijd.

Naambekendheid bij een missverkiezing, organiseer een fotoshoot voor modelletjes met nieuwe verwerkte kapsels. Zorg er gewoon voor dat je naam (logo) goed in beeld komt. 

8.Artikel in een huis-aan-huisblad of regionale krant.

Je kan bijvoorbeeld een goed doel steunen met geld (of door gratis diensten of producten te leveren) en daarover aandacht vragen van een huis-aan-huisblad of regionale krant. Mogelijk willen zij gratis een artikel of zelfs een interview plaatsen. 

9. Sponsoring

Sponsoring van de plaatselijke sportclub kan lucratief zijn als uw doelgroep daar ook sport. Kijk wel goed wat je terugkrijgt voor uw bijdrage van het sponsoren. Een sportclub die alleen een digitaal clubblad heeft, is misschien minder interessant, tenzij u daarin een link naar uw website krijgt. Een reclamebord langs het veld of shirtreclame is ook een prima mogelijkheid.

10. Webblogs schrijven

Het effect van webblogs kan verbazingwekkend zijn. Neem de tijd om een goed bezochte en levendige internetsite te vinden die bij je kapsalon past en die webblogs plaatst. Schrijf over je vak, geef tips of je mening. Discussies zijn goed zolang ze je niet schaden, blijf positief.

11.Bedrijfskleding

Bedrijfskleding kan ook een heel mooi reclamemiddel zijn. Al uw medewerkers in dezelfde outfit maakt een verzorgde en professionele indruk.

12. Lezingen of presentaties

Veel scholen/firma's/opleidingen hebben ruimte voor gastlessen. Deel je kennis op een toegankelijke manier.

13. Internet

Een website is een must. Zorg dat deze aantrekkelijk, overzichtelijk en up-to-date is.

14. Goudengids, telefoongids en plaatselijke ondernemingsgids.

Indien mensen je dienstverlening in de buurt opzoeken, gebeurt dit soms nog op een ouderwetse manier (zonder internet).

15.Folder

Met een folder kan je laten zien wat je te bieden hebt. Houd de tekst kort en bondig en maak de folder aantrekkelijk met foto's. Zorg dat de folder mensen tot actie aanzet, zoals een bezoek brengen aan je salon om een korting te krijgen, een bon insturen voor meer informatie, een bezoek aan je website om te zien of ze een prijs gewonnen hebben... wees creatief.

16.Professioneel visitekaartje

Een goed visitekaartje is een must voor iedere ondernemer. Zorg dat de belangrijkste zaken erop staan (naam, adres, telefoonnummer, site, openingsuren...), maar ook dat het kaartje meer vertelt over uw dienstverlening (producten en diensten). 

17.Reclamebord

Een reclamebord op de gevel heeft vooral zin als er veel mensen passeren. Je kan kiezen voor reclame op je auto. Vooral handig als je producten of diensten aanbiedt voor het grote publiek. Zorg dat niet alleen je naam en webadres op het bord staat, maar ook wat je te bieden hebt en waarom je zaak zo bijzonder is.

18.Vier je jubileum

Heb je binnenkort een jubilieum? Vier het! Als je bedrijf 20 jaar bestaat, bij uw 100ste klant... Maak er een feestje van en communiceer het via een persbericht...

19.Schrijf een prijsvraag uit

Simpel, maar effectief. Organiseer een prijsvraag of ludieke actie en laat de wereld weten dat u dit doet.

20. Sociale media

Je kan er veel mee bereiken met minimale kosten. Bijvoorbeeld facebook, twitter, instagram..

©2018  Reclame 6 HZ KOsh23 KMS Herentals
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin